Об­щ­ност от ли­ца, ко­и­то жи­ве­ят пос­то­ян­но в ед­но жи­ли­ще, имат общ бю­джет и се хра­нят съв­мес­т­но. Из­к­лю­че­ние при преб­ро­я­ва­ния се до­пус­ка за ли­ца, от­би­ва­щи военна­та си служ­ба, и за мо­ря­ци­те. Домакинството не е тъж­дес­т­ве­но със се­мейс­т­во­то, чле­но­ве­те на ко­е­то мо­гат да жи­ве­ят и раз­де­ле­ни. В домакинството е до­пус­ти­мо да има ня­кол­ко се­мейс­т­ва или са­мо ед­но ли­це (ед­ноч­лен­но домакинство), вре­мен­но жи­ве­е­щи (напр. гос­ти), прис­лу­га (в ня­кои стра­ни) и др. В раз­ви­ти­те стра­ни съ­щес­т­ву­ва трай­на тен­ден­ция от многочислена общност домакинството все по­ве­че да се доб­ли­жа­ва по своя със­тав до семейството. В редица стра­ни съ­щес­т­ву­ват т.нар. ко­лек­тив­ни до­ма­кин­с­т­ва, непредстав­ля­ва­щи ин­те­рес за рекламата. Ка­то ос­нов­на пот­ре­би­тел­с­ка еди­ни­ца домакинството е гла­вен обект на рекл. ко­му­ни­ка­ция чрез вес­т­ни­ци­те (не­дел­ни­те из­да­ния), фа­мил­ни­те спи­са­ния, ра­дио- и те­ле­ви­зи­он­ни­те преда­ва­ния. Спе­ци­фи­ка­та на ме­ха­низ­ма на решени­е­то за по­куп­ка в домакинството, раз­ли­чи­я­та меж­ду от­дел­ни­те домакинства и кла­си­фи­ка­ци­я­та и иконо­ми­чес­ки­те им ха­рак­те­рис­ти­ки са обект на рек­лам­на­та со­ци­о­ло­гия. Чрез репрезен­та­тив­на из­вад­ка от всич­ки домакинства в стра­на­та се наб­лю­да­ват и изу­ча­ват домакинс­ки­те бю­дже­ти, да­ва­щи ин­фор­ма­ция за струк­ту­ра­та на при­хо­ди­те и разходите, тър­се­не­то, пот­реб­ле­ни­е­то и пр.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

ECON.BG

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...