Степен на промяната на платежоспособното
търсене в резултат на промяната на факторния пазарен признак. За Е.т. пръв
говори Алфред Маршал (А. Marshall, Principles of Economics: An Introductory Volume, Chap. IV, 1850), като
въвежда и понятието "степен на еластичността". Под "Коефициент на
Е.т." се разбира показател, характеризиращ
изменението на търсенето в резултат от промяната на факторния
признак с 1 %. В съвременния маркетинг има Е.т. спрямо различни
социално-иконом. фактори: цени, доходи, рекл. разходи и др. Пръв Едуин А.
Расмунсен (Journal of Marketing, No 16, 1952) определя коефициента на рекл. Е.т. Има две
формули за измерване на рекл. Е.т.: емпирична: и формулата на
Алън-Боули:
,
където Ep е коефициентът на рекл. Е.т.; y - реализацията на рекламираната стока (покупки, поръчки, запитвания и др.); х - съвкупните рекл. разходи; y’ - първата производна на функцията; yx - изравненото, теоретичното значение на реализацията на рекламираната стока. Докато модните стоки се отличават с висока рекл. Е.т., родовозаменимите и анонимните стоки имат ниска, близка до 1, Е.т.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
![]() |
1.9560 | 1.9558 |
![]() |
1.5924 | 1.8632 |
![]() |
2.4887 | 2.3590 |