За изследване ефекта от конкретна рекл. акция или кампания Конрад Беренс (Германия) подразделя процеса на рекл. въздействие на пет възходящи равнища и чрез количествено съпоставяне на участващите в тях адресати определя успеха на всяко равнище и крайния "успех на рекламата":
Успех на контакта Eк = .
Успех на впечатлението Eв = , Eв =
.
За Беренс повлияни (Нб) са единствено получилите съзнателно сетивно усещане.
Успех на запаметяването,
изразено в три отношения:
Успех на интереса
Еи, изразен в три отношения, тъй като според Беренс запаметяването не
е пряко свързано с възбуждането на интереса на адресата:
Успех на рекл. акция (кампания), изразен в пет
отношения:
където: На е броя на адресатите; Нб - броят на контактуваните адресати; Ни - броят на заинтересованите адресати; Нм - броят на запаметилите адресати; Ну - броят на изпълнилите (извършилите) действието.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
![]() |
1.9560 | 1.9558 |
![]() |
1.5924 | 1.8650 |
![]() |
2.4887 | 2.3601 |