Едно от средствата за осъществяване на пазарната политика на фирмата. Първоначално регистрирането им става с цел да се осигури по-ранен приоритет. По-късно се цели и изгода, която се извлича от резервните марки при налагане на нови продукти на пазара (печели се време и се изненадва конкуренцията), или служи за отличаване на изделията с подобрено качество. С развитието на консюмеризма от средата на 60-те г. З.м. се използват предимно, когато употребената по-рано марка изгуби доверието на определен пазар или владетелят й е принуден да я замени вследствие анулирането й, обикновено по искане на заинтересован маркопритежател. Използването на З.м. е основа на т.нар. "Гъбна стратегия" (налагане на нова марка за всяко ново изделие), но е обусловено до голяма степен и от принципа на факултативно използване на марката съобразно със съответното законодателство.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |