1) Явление във физиологическата оптика, при което всеки светъл предмет, оставен върху тъмна основа изглежда по-голям, отколкото ако е тъмен. Има значение при цветовото оформление на стоката, опаковката и рекламата.
2) Термин от психологията на рекламата, който изразява пренасянето на чувства от един върху друг предмет или явление и изграждането на отрицателна представа въз основа на едновременно съществуващи и противодействащи си смислови съдържания. Напр. създаването на отрицателно мнение за майонезата в туби поради представата, която вече съществува за металната туба като вместител на лепила, бои или пасти за зъби.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |