Твърда и дебела материя, изготвена от целулозна влакнеста маса. Условно се приема за вид хартия с тегло над 250 g/m2. По предназначение, начин на изработка, физикохимични и физикомеханични свойства К. се делят на множество големи групи, различни в отделните стандарти и класификации. С по-особено значение в рекламата са: печатарският (полиграфският) - за корици, албуми, хромолитографии, матрични К. и др.; декоративно-амбалажният; разнообразни К. с пластмасови, лакови, фолийни и др. покрития; оцветени или щамповани, имитиращи дърво и др. Разнообразието на амбалажния К. нараства с развитието на опаковъчните техники.
Има две главни подгрупи амбалажни К.: многослойни (гофрирани) К. за амбалаж (кашони, кутии) и опаковъчни за производство на различни по-фини кутии, чанти и др. Производството и потреблението на К. в съвременната реклама нараства извънредно бързо (около 10-12% прираст средногодишно в световен мащаб).
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |