Раз­ра­бо­те­на от МТК през 1949 с цел да се уед­нак­вят ста­тис­ти­ки­те на рекл. раз­хо­ди. Об­х­ва­ща 13 го­ле­ми гру­пи: 1. Пе­чат (на­ци­о­нал­на пре­са, мес­тен пе­чат, об­щи спи­са­ния, търг.-техн. спи­са­ния). 2. Вън­ш­на рек­ла­ма и рек­ла­ма в пре­воз­ни­те сред­с­т­ва (тран­с­пор­т­на рек­ла­ма). 3. Ки­но­рек­ла­ма. 4. Ра­ди­о­рек­ла­ма. 5. Те­ле­ви­зи­он­на рек­ла­ма. 6. Ди­рек­т­на рек­ла­ма (по по­ща­та и с ли­чен кон­такт). 7. Из­лож­би (вкл. ин­фор­ма­ци­он­ни, де­мон­с­т­ра­ции и др.). 8. Вит­ри­ни и из­ла­га­не на сто­ки­те вът­ре в ма­га­зи­на (т.е. всич­ко ко­е­то се включ­ва в РМП). 9. Мос­т­ри, рекл. по­да­ръ­ци (су­ве­ни­ри), пре­мии и др. 10. Спра­воч­ни­ци (те­ле­фон­ни ука­за­те­ли,же­ле­зо­път­ни раз­пи­са­ния, ад­­рес­ни­ци, те­а­т­рал­ни прог­ра­ми и др.). 11. Про­у­ч­ва­ния за ефек­тив­ност­та на рекл. сред­с­т­ва и на рекл. ме­роп­ри­я­тия (включ­ват се др. па­зар­ни про­у­ч­ва­ния от сфе­ра­та на мар­ке­тин­га). 12. Др. раз­хо­ди по осъ­щес­т­вя­ва­не на рекл. ак­ция. 13. Раз­хо­ди на рекл. от­де­ли и служ­би на рек­ла­мо­да­те­ли­те (включ­ва се и зап­ла­ща­не­то на ус­лу­га­та на рекл. аген­ции, рекл. кон­сул­тан­ти). К.р.р. до­пус­ка ком­п­ро­мис­ни ре­ше­ния, не е точ­на и да­ва въз­мож­ност ед­ни и съ­щи рекл. сред­с­т­ва да се от­чи­тат по раз­лич­ни гру­пи (напр. рекл. ди­а­по­зи­ти­ви), за­то­ва об­на­род­ва­ни­те дан­ни тряб­ва да се ана­ли­зи­рат вни­ма­тел­но.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...