Разработена от МТК през 1949 с цел да се уеднаквят статистиките на рекл. разходи. Обхваща 13 големи групи: 1. Печат (национална преса, местен печат, общи списания, търг.-техн. списания). 2. Външна реклама и реклама в превозните средства (транспортна реклама). 3. Кинореклама. 4. Радиореклама. 5. Телевизионна реклама. 6. Директна реклама (по пощата и с личен контакт). 7. Изложби (вкл. информационни, демонстрации и др.). 8. Витрини и излагане на стоките вътре в магазина (т.е. всичко което се включва в РМП). 9. Мостри, рекл. подаръци (сувенири), премии и др. 10. Справочници (телефонни указатели,железопътни разписания, адресници, театрални програми и др.). 11. Проучвания за ефективността на рекл. средства и на рекл. мероприятия (включват се др. пазарни проучвания от сферата на маркетинга). 12. Др. разходи по осъществяване на рекл. акция. 13. Разходи на рекл. отдели и служби на рекламодателите (включва се и заплащането на услугата на рекл. агенции, рекл. консултанти). К.р.р. допуска компромисни решения, не е точна и дава възможност едни и същи рекл. средства да се отчитат по различни групи (напр. рекл. диапозитиви), затова обнародваните данни трябва да се анализират внимателно.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |