Търговска марка, чийто притежател е съюз или обединение на фирми; предоставя се за ползване на предприятията-членове на съюза при определени условия - изискуемо качество на продукцията, участие в колективна реклама и др. Реализацията на продукцията на предприятията става с едновременно използване на К.м. и на собствената марка (поотделно или заедно). С развитието на холдингите К.м. има все по-широко разпространение, вкл. и в Източна Европа. В България се прилага много ограничено. В повечето страни, където К.м. се допуска, тя не може да бъде отчуждена.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
![]() |
1.9560 | 1.9558 |
![]() |
1.5924 | 1.8824 |
![]() |
2.4887 | 2.3574 |