Вид обща реклама, осъществявана от рекламодателите съвместно в полза на една стока (услуга), предимно за масово потребление, в национален или междунар. мащаб. Възниква през 20-те г. К.р. с междунар. значение се провежда през 1934 в Европа (кампания за консумиране на захар). При К.р. рекламодатели могат да бъдат отделни държави (кампания на страните-производителки на кафе),организации и фирми от един или няколко отрасли. Провежданата до неотдавна в Изт. Европа К.р. има подчертано вертикален характер и обхваща ведомства, организации и звена от различни нива на производство и реализация на обекта на рекламата.
Такива са кампаниите за популяризиране на консервираните плодове и зеленчуци, на детските храни, на книгите и пр. К.р. се отличава с продължителност на рекл. усилие и многоканалност на комуникацията, за да се повлияе върху възможно най-голяма аудитория. Аргументите на К.р. са фактологични, рационални (рядко емоционални) и се основават не на конкретната марка, а целят да предизвикат обществена потребност от рекламираното изделие. Липсата на рекл. константа - марка или запазен шрифт като обединяващ елемент, често се замества със символ или емблема на продукта или знак, синтезиращ основната идея на кампанията (напр. знаците на производителите на памук и памучни изделия от ЕИО, емблемата за популяризиране на захарта и др.).
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |