Вза­и­мов­ръз­ка­та меж­ду ди­на­мич­ни сис­те­ми (под­сис­те­ми) в рам­ки­те на ед­на глав­на сис­те­ма, опос­ред­с­т­ва­на чрез об­мен на ин­фор­ма­ция. Ко­му­ни­ка­ци­он­ни­те сис­те­ми са: об­щес­т­ве­ни, би­о­ло­ги­чес­ки и тех­ни­чес­ки. Об­щес­т­ве­ни­те К. пред­с­тав­ля­ват об­мен на ин­фор­ма­ция меж­ду от­дел­ни гру­пи и ли­ца в кон­к­рет­на об­щес­т­ве­на фор­ма­ция. Вся­ко яв­ле­ние на К. пред­по­ла­га на­ли­чи­е­то на ин­фор­ма­ци­он­но пос­ла­ние (с оп­ре­де­лен за­пас от зна­ци), пре­да­ва­но от из­точ­ник на ин­фор­ма­ци­я­та (ко­му­ни­ка­тор) за да­ден по­лу­ча­тел (ре­ци­пи­ент) пос­ред­с­т­вом един или ня­кол­ко пре­да­ва­тел­ни ка­на­ла. Схе­ма­та на про­це­са на К. се да­ва от Клод Ше­нон, Щрам и др. ав­то­ри.

В ос­но­ва­та на про­це­са сто­ят су­бект на пос­ла­ни­е­то и обект на К. Пос­ла­ни­е­то се пре­на­ся до ре­ци­пи­е­н­та чрез сиг­на­ли, съ­дър­жа­щи оп­ре­де­ле­ни зна­ци. От схе­ма­та се виж­да, че вся­ко пос­ла­ние прис­ти­га с раз­лич­но съ­дър­жа­ние от пър­во­на­чал­но пре­да­де­но­то. За да се пос­тиг­не оп­ти­мал­но раз­би­ра­не меж­ду два­ма­та пар­т­н­ыо­ри в К., ос­вен под­би­ра­не на въз­мож­но най-съ­вър­шен пре­да­ва­те­лен ка­нал е нуж­но зна­ци­те и за­па­си­те от зна­ци, с ко­и­то раз­по­ла­гат ко­му­ни­ка­то­рът и ре­ци­пи­е­н­тът, да при­те­жа­ват и оп­ре­де­ле­но мно­жес­т­во об­щи еле­мен­ти. Пре­на­ся­не­то на ко­му­ни­ка­ци­он­ни­те сиг­на­ли до ре­ци­пи­е­н­та ви­на­ги ста­ва с на­ме­ре­ни­е­то да се пре­диз­ви­ка оп­ре­де­ле­на ре­а­к­ция съ­о­б­раз­но с чо­веш­ко­то зна­ние, се­тив­ност и по­ве­де­ние. Об­щес­т­ве­на­та К., ха­рак­те­ри­зи­ра­ща се с т.нар. "зна­ко­ва си­ту­а­ция", ви­на­ги изис­к­ва да са на­ли­це най-мал­ко два­ма ко­му­ни­ка­ци­он­ни пар­т­н­ыо­ри, ко­и­то да са във връз­ка, да има пред­мет или съ­би­тие, за ко­е­то се от­на­ся ин­фор­ма­ци­я­та, да има знак (зна­ко­ва сис­те­ма), чрез кой­то пор­т­н­ыо­ри­те да си съ­о­б­щят оно­ва, ко­е­то мис­лят или чув­с­т­ват от­нос­но пред­ме­та или съ­би­ти­е­то. Об­щес­т­ве­на­та К. включ­ва и про­цес на от­к­лик на по­лу­че­на­та ин­фор­ма­ция, на­ре­чен "об­рат­на връз­ка", кой­то се про­я­вя­ва в оп­ре­де­ле­на фор­ма, мо­мент и вре­ме.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8314
GBP2.4796 2.4887 2.2841
от 00:24 19 Април 2024 повече »
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
Мика Зайкова: Не е сега времето за реформа в данъчната система Не е сега времето за реформа в данъчната система, въпреки че България трябва да помисли в тази посока, но когато има стабилно...