Различни по обхват и начин на провеждане тестове за мнението на
потребителите за темата, съдържанието, заглавието на
рекламите (особено на материалите за периодичния печат).
Специално определено жури от консуматори изразява
предпочитанието си към представените
за мнения реклами чрез пряко
сравняване. Журито отговаря на предварително поставени въпроси
като: "Коя от показаните обяви Ви направи най-напред впечатление?", "Какво в
тях е най-убедително според Вас?" и др.
Има много методи за провеждане на анкетно разпитване при К. -т.: "сравняване по двойки", където представените обяви се класират по двойки, като при подбора предпочитано рекл. средство участва във формирането на следващата двойка; "подреждане според реда на достойнствата" (order of merit) - класирането става според относителното въздействие на представения материал и др. Експертната оценка се извършва от журиращите поотделно или чрез колективен разбор, чрез интервю или писмено - по пощата. К.-т. не дават възможност да се определи най-ефективното средство, а най-въздействащото от предложените за оценка. Затова в К. -т. понякога се включва и някое вече доказало ефективността си рекл. средство за контролиране и по-правилно тълкуване на мненията на журито.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |