Вид реклама, която се появява в някои индустриални страни през 70-те г. - една от реакциите на консюмеризма срещу крайностите в недостоверността и манипулациите в рекламата. Акциите й са съвкупност от съобщения, обнародвани от контролен орган за защита на потребителите или от самия рекламодател. С тях се уведомява обществеността за неточния, неверен или заблуждаващ характер на сведенията, съдържащи се в дадена реклама на фирмата, с което се цели да се коригира предходното въздействие върху обществеността. К.р. съществува най-вече в САЩ и скандинавските страни, където тя се налага на виновните рекламодатели по съдебен път.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |