1) Про­ти­во­по­лож­но усе­ща­не или въз­п­ри­е­ма­не на ед­нов­ре­мен­но или пос­ле­до­ва­тел­но из­вър­ш­ва­ни про­ме­ни вър­ху ор­га­ни­те на чув­с­т­ва­та - напр. усе­ща­не­то за топ­ло и сту­де­но, за свет­ло и тъм­но. Го­ля­мо зна­че­ние в рек­ла­ма­та имат оп­ти­чес­ки­те К., глав­но изоб­ра­зи­тел­ни­те. При тях не е на­ли­це про­ти­во­по­лож­ност, а раз­ли­чие в със­то­я­ни­е­то. К. на чер­но-бя­ло­то изоб­ра­же­ние за­ви­си от ко­ли­чес­т­во­то меж­дин­ни то­но­ве меж­ду най-свет­ла­та и най-чер­на­та точ­ка, от сте­пен­та на ос­ве­те­ност, от броя и раз­по­ло­же­ни­е­то на кон­т­рас­ти­ра­щи­те фи­гу­ри (напр. К. на те­ле­ви­зи­он­ния ек­ран). То­ва раз­по­ло­же­ние и кон­фи­гу­ра­ция чес­то во­ди до оп­ти­чес­ки илю­зии. Цвет­ни­ят К. за­ви­си от свет­лост­та на цве­то­ве­те, от съ­че­та­ни­е­то им и от със­та­ва на ос­вет­ле­ни­е­то. Рекл. пси­хо­ло­гия об­ръ­ща го­ля­мо вни­ма­ние на раз­лич­ни­те зна­че­ния на цве­то­ве­те, на кон­т­рас­т­ност­та им (напр. меж­ду чер­ве­но и зе­ле­но, жъл­то и син­ыо тя е го­ля­ма, а меж­ду ви­о­ле­то­во и син­ыо - мал­ка) и на хро­ма­тич­ния К., при кой­то напр. си­ва по­вър­х­ност из­г­леж­да по-свет­ла или по-тъм­на вър­ху свет­ли­на­та на об­к­ръ­жа­ва­ща­та я по­вър­х­ност. Из­вес­тен е при­ме­рът със зе­ле­но вър­ху чер­ве­на ос­но­ва и чер­ве­но вър­ху зе­ле­на ос­но­ва. Свет­лин­ни­ят К. има го­ля­мо зна­че­ние при вит­рин­ния по­каз (пред­ме­ти­те при­до­би­ват ед­на или др. оц­ве­те­ност в за­ви­си­мост от ос­ве­ти­тел­но­то тя­ло, а от­там - прив­ле­ка­тел­ни или от­б­лъс­к­ва­щи чер­ти), свет­лин­на­та рек­ла­ма, из­лож­бе­но­то аран­жи­ра­не на пред­ме­ти­те. При свет­лин­на­та рек­ла­ма и ауди­о­ви­зи­я­та го­ля­мо зна­че­ние има пос­ле­до­ва­тел­ни­ят К., съз­да­ван напр. от ре­да и вре­ме­то на включ­ва­не и из­к­люч­ва­не на не­о­но­вия над­пис, ек­ран и пр.

2) Един от два­та ме­то­да на худ. офор­м­ле­ние - К. и хар­мо­ния. При К. се из­пол­з­ва нап­ре­же­ни­е­то меж­ду сред­с­т­ва­та на офор­м­ле­ни­е­то или еле­мен­ти­те му. Офор­ми­тел­с­ки К. са вът­реш­ни­те - меж­ду са­ми­те худ. сред­с­т­ва и меж­ду раз­лич­ни­те рекл. сред­с­т­ва.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...