Ця­лос­т­ни­ят, съп­ку­пен об­х­ват на да­де­на ауди­то­рия. Из­ра­зя­ва се спря­мо от­дел­ни­те до­ма­кин­с­т­ва, ко­и­то се бро­ят са­мо вед­нъж в те­че­ние на един или по­ве­че пе­ри­о­ди, до­ри да са би­ли в до­сег с рек­ла­мо­но­си­те­ля ка­то чи­та­те­ли, слу­ша­те­ли, зри­те­ли и др. по­ве­че от вед­нъж. Из­чис­ля­ва­не­то на то­зи пе­ри­од мо­же да об­х­ва­не един или ня­кол­ко дни, ед­на или ня­кол­ко сед­ми­ци, ка­то цел­та е да се на­ме­ри об­що­то ко­ли­чес­т­во до­ма­кин­с­т­ва (ли­ца), ко­и­то са би­ли об­х­ва­на­ти от рек­ла­мо­но­си­те­ля. Сле­до­ва­тел­но раз­ме­рът на К.а. се из­пол­з­ва, за да се по­ка­же об­х­ва­тът на ед­но из­да­ние, те­ле­ви­зи­он­на стан­ция или ра­ди­о­раз­п­ръс­к­ва­тел­на мре­жа. При тър­се­не­то на К.а. слу­ча­и­те са: на­ми­ра­не на К.а., ко­га­то в ед­но и съ­що из­да­ние са по­мес­те­ни пос­ле­до­ва­тел­но ня­кол­ко обя­ви. Не­о­б­хо­ди­мо е да се из­с­лед­ва рек­ла­мо­но­си­те­лят, за да се раз­бе­ре про­цен­тът на чи­та­те­ли­те, ко­и­то сле­дят все­ки брой, тъй ка­то сте­пен­та на про­мя­на в да­де­на ауди­то­рия ва­ри­ра от 0 (ед­ни и съ­щи чи­та­те­ли при все­ки нов брой) до 1 (ко­га­то всич­ки чи­та­те­ли се об­но­вя­ват). След на­ми­ра­не­то на про­цен­та К.а. се из­чис­ля­ва по табл. 2.

Таб­ли­ца 2

Ве­ли­чи­на на ку­му­ла­тив­на­та ауди­то­рия

брой на по­мес­т­ва­ни­я­та

про­цент на ад­ре­са­ти­те

 

про­че­ли

неп­ро­че­ли

след 1 по­мес­т­ва­не

р

(1 - р)

след 2 по­мес­т­ва­ния

1 - (1 - р)2

(1 - р)2

след n по­мес­т­ва­ния

1 - (1 - р)n

(1 - р)n

Та­ка се из­чис­ля­ват и об­ща­та ауди­то­рия, бро­ят на кон­так­ти­те след по­мес­т­ва­ния и сред­ни­ят брой кон­так­ти на ад­ре­сат. За на­ми­ра­не на дуб­ли­ра­на­та ауди­то­рия (ко­га­то ед­на и съ­ща обя­ва е по­мес­те­на в ня­кол­ко рек­ла­мо­но­си­те­ли ед­нов­ре­мен­но) се из­пол­з­ват мо­де­ли­те на Агос­ти­ни, Хоф­манс, Старч, Ли­тъл и Ло­у­диш и др. (вж. Те­зис на Агос­ти­ни, Пок­ри­тие). На­ми­ра­не­то на броя на кон­так­ту­ва­ни­те ли­ца при m рекл. пос­ла­ния, из­лъч­ва­ни от n рек­ла­мо­но­си­те­ли, ста­ва чрез про­и­г­ра­ва­не на спе­ци­а­л­ни сто­хас­тич­ни мо­де­ли чрез ЕИТ.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...