Означаването на дадено изделие или сборен краен продукт с марките на двама или повече маркопритежатели (напр. "Шкода" за автомобилите, "Иков" за карбураторите, "Перкинс" за двигателя и "Пал" за свещите). В повечето случаи преобладава марката на крайния производител, който продава и рекламира съвкупното изделие. Предимството на едната марка се проявява особено ясно и при наличието на марка на производителя и марка на търговеца, като последната често е решаваща при покупката. Проблемът за К.м. придобива все по-голямо значение с развитието на междунар. производствено коопериране.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |