Средство за провеждане на фирмената пазарна политика. Използват се следните К.:
а) за насърчаване на продажбите при вече известни стоки. Обикновено се отпечатва върху опаковката или се поставя в нея, по-рядко се прилага към печатни обяви или рекл. материали. С него купувачът получава право на отстъпка от цената на стоката или (като събере определен брой купони) на някаква премия. К. има псих. предимства пред др. рекл. предложения: официалната цена на стоката не намалява, представата за срочност е по-силна, може да се прилага и при стоки, където рекл. цени, сезонните разпродажби и др. не са приложими (напр. при стоки с промишлено предназначение);
б) обратен К. при рекл. публикации във вестник, списание или др. издание;
в) К.-анкета за пазарни, социологически и др. изследвания. За разлика от обратния К., читателят не е пряко заинтересован от попълването и връщането му на комуникатора.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |