Информационно и рекл. средство в гостилничарството. Функции: осведомява посетителите за предлаганите ястия и напитки, за цените им, за предлаганите особени услуги и др.; указва категорията на заведението и вида му, имената на управителя и майстор-готвача, както и др. данни (напр. калоричност на ястията, история на заведението, традиции); спомага за създаване и насочване на потребителското търсене; изгражда определена представа за заведението у посетителя и го предразполага в желаната насока.
Л.-м. се отличават по срок на валидност (дневни и постоянни, т.е. сезонни), по оформление - листови, картонени и с корици (в калъф), по съдържание - Л.-м. за ястия (общи, детски, диетични, специални), за напитки (wine list) (вина, коктейли, общи), специални карт-менюта (яйчени, плодови, вегетариански, за особени видове услуги) и т.нар. общи Л.-м. При реномираните заведения Л.-м. се отпечатват на няколко езика, но по-практични са притурките с чуждоезичен текст.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |