Тър­гов­с­ка мар­ка, чи­и­то еле­мен­ти заб­луж­да­ват об­щес­т­ве­ност­та от­нос­но ка­чес­т­ва­та, про­и­з­хо­да, из­точ­ни­ка и др. ха­рак­те­рис­ти­ки на сто­ка­та (свойс­т­ва, на­чин на про­и­з­вод­с­т­во, ре­пу­та­ция и т.н.). Под­веж­да­не­то на пот­ре­би­те­ля мо­же да ста­не пря­ко или кос­ве­но, напр. ука­за­ни­е­то "чис­то ка­фе" или "100% па­мук", въп­ре­ки че сто­ка­та ня­ма та­къв със­тав; да­ва­не­то на не­вер­ни дан­ни за ге­о­г­раф­с­кия про­и­з­ход на сто­ка­та, да­та­та на ос­но­ва­ва­не на фир­ма­та; наг­ра­ди­те и пре­ми­и­те, ко­и­то в дейс­т­ви­тел­ност тя не е по­лу­чи­ла; търг. ус­пе­хи на фир­ма­та (напр.  "вто­ри про­и­з­во­ди­тел в све­та" или "най-тър­се­но"), ко­га­то те не са вер­ни.

Мар­ка­та е лъж­ли­ва и ко­га­то ли­ша­ва сто­ка­та от раз­ли­чи­тел­на спо­соб­ност или въ­веж­да в заб­лу­да пот­ре­би­те­ля по друг на­чин - напр. ка­то се из­пол­з­ва чужд ез. за съз­да­ва­не на впе­чат­ле­ние за чужд про­и­з­ход на сто­ка­та и др. Рек­ла­ма­та чрез Л.м. е не­ло­я­л­на; мар­ка­та не под­ле­жи на ре­гис­т­ра­ция и соб­с­т­ве­ни­кът й мо­же да бъ­де под­ве­ден под от­го­вор­ност за не­ло­я­л­на кон­ку­рен­ция, а при ня­кои слу­чай - и за из­ма­ма.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...