Търговска марка, чиито елементи заблуждават обществеността относно качествата, произхода, източника и др. характеристики на стоката (свойства, начин на производство, репутация и т.н.). Подвеждането на потребителя може да стане пряко или косвено, напр. указанието "чисто кафе" или "100% памук", въпреки че стоката няма такъв състав; даването на неверни данни за географския произход на стоката, датата на основаване на фирмата; наградите и премиите, които в действителност тя не е получила; търг. успехи на фирмата (напр. "втори производител в света" или "най-търсено"), когато те не са верни.
Марката е лъжлива и когато лишава стоката от различителна способност или въвежда в заблуда потребителя по друг начин - напр. като се използва чужд ез. за създаване на впечатление за чужд произход на стоката и др. Рекламата чрез Л.м. е нелоялна; марката не подлежи на регистрация и собственикът й може да бъде подведен под отговорност за нелоялна конкуренция, а при някои случай - и за измама.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |