Съв­куп­ност от еле­мен­ти, сред­с­т­ва и ме­то­ди, при­ла­га­ни за про­веж­да­не на мар­ке­тин­го­ва­та стра­те­гия - нав­ли­за­не на па­за­ра, раз­ши­ря­ва­не на про­даж­би­те и на асор­ти­мен­та и др. мер­ки за въз­дейс­т­вие вър­ху па­за­ра. По­ня­ти­е­то е въведе­но за пръв път от Найл Бор­дън през 1957, кой­то пи­ше, че най-об­що схва­ща­не­то за М.-м. пред­с­тав­ля­ва схема­ти­чен план за осъ­щес­т­вя­ва­не ана­ли­за на мар­ке­тин­го­ви­те проб­ле­ми, ка­то се из­пол­з­ват: спи­сък на съществува­щи­те си­ли, про­и­з­хож­да­щи от па­за­ра, ко­и­то вли­я­ят вър­ху мар­ке­тин­го­ви­те опе­ра­ции на пред­п­ри­я­ти­е­то, и спи­сък на еле­мен­ти­те (про­це­ду­ри и по­ли­ти­ки) на мар­ке­тин­го­ва­та прог­ра­ма. Съ­щес­т­ву­ва и друг, по-съв­ре­ме­нен подход при оп­ре­де­ля­не еле­мен­ти­те на М.-м. Спо­ред Дже­ръм Мак­кар­ти те са: пла­ни­ра­не на про­дук­та, ценообразуване, търг. мар­ка, ка­на­ли на ре­а­ли­за­ци­я­та, лич­на про­даж­ба, рек­ла­ма, на­сър­ча­ва­не на про­даж­би­те, сервиз, пре­воз­ва­не и съх­ра­не­ние на сто­ки­те. Еле­мен­ти­те на М.-м. мо­гат да се обоб­щят в че­ти­ри го­ле­ми гру­пи: прои­з­вод­с­т­ве­на и прог­рам­на по­ли­ти­ка; це­но­ва по­ли­ти­ка; плас­мен­т­на по­ли­ти­ка; ко­му­ни­ка­ци­он­на по­ли­ти­ка.

 

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

ECON.BG

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...