Основно понятие на маркетинга. Преобладава разбирането за М.с. като: определяне на главните дългосрочни цели на фирмата, формулиране на основните начинания, които ще доведат до постигането им, съгласуване на последователността на действията и разпределяне на необходимите ресурси. Така М.с. обхваща сегментирането на пазара, избирането на целеви пазари (целеви групи), на подходящи начини и време за излизане на пазара и на съвкупността от средства за провеждане на стратегията. При тази концепция има три възможни варианта на М.с.: един производител - един пазар; един производител - няколко пазара и няколко производители - няколко пазара. М.с. се оформя като маркетингова план-програма и всяко нейно изменение означава промяна в М.с. и оформянето на нова М.с. Най-често М.с. се подразделя на производствена, ценова, пласментна и рекл. стратегия.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; УИ Стопанство; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |