Ос­нов­но по­ня­тие на мар­ке­тин­га. Пре­о­б­ла­да­ва раз­би­ра­не­то за М.с. ка­то: оп­ре­де­ля­не на глав­ни­те дъл­гос­роч­ни це­ли на фир­ма­та, фор­му­ли­ра­не на ос­нов­ни­те на­чи­на­ния, кои­то ще до­ве­дат до пос­ти­га­не­то им, съг­ла­су­ва­не на пос­ле­до­ва­тел­ност­та на действия­та и раз­п­ре­де­ля­не на не­о­б­хо­ди­ми­те ре­сур­си. Та­ка М.с. об­х­ва­ща сегментиране­то на па­за­ра, из­би­ра­не­то на це­ле­ви па­за­ри (це­ле­ви гру­пи), на подходящи на­чи­ни и вре­ме за из­ли­за­не на па­за­ра и на съв­куп­ност­та от сред­с­т­ва за про­веж­да­не на стра­те­ги­я­та. При та­зи кон­цеп­ция има три възмож­ни ва­ри­а­н­та на М.с.: един про­и­з­во­ди­тел - един па­зар; един про­и­з­во­ди­тел - някол­ко па­за­ра и ня­кол­ко про­и­з­во­ди­те­ли - ня­кол­ко па­за­ра. М.с. се офор­мя ка­то марке­тин­го­ва план-прог­ра­ма и вся­ко ней­но из­ме­не­ние оз­на­ча­ва про­мя­на в М.с. и офор­мя­не­то на но­ва М.с. Най-чес­то М.с. се под­раз­де­ля на про­и­з­вод­с­т­ве­на, це­но­ва, плас­мен­т­на и рекл. стра­те­гия.

 

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; УИ Стопанство; 1995

ECON.BG

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...