Особено почетно отличие, което се дава във връзка с някое събитие или в чест на заслужил деец. Получените от дадена фирма държавни отличия и М. от различни панаири, изложби и др. се използват като рекл. аргументи за създаване и повишаване на престижа на комуникатора. М. се отпечатват върху стоковите етикети, върху бланките за фирмената кореспонденция, а често се включват като елемент и на самата търговска марка. Получените М. се използват като повод и елемент за провеждане на кампании по реклама и ПР. Много фирми сами учредяват М. във връзка с фирмени юбилеи, важни събития и др., които те раздават на клиентите си, на заслужили работници и служители и на обществени дейци. Първите държавни отличия за панаирно участие в България се дават за първото бълг. земеделско-промишлено изложение в Пловдив през 1892 (днес Пловдивски междунар. панаир), а първият фирмен М. (плакет) се изработва за откриването на захарната фабрика в Русе (1912).
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |