1) Канал, средство за разпространение на информацията.
2) Средство за пренасяне на рекл. комуникация. В понятието се влага различно съдържание. Маршал Маклуън напр. разглежда М. като своеобразни продължения на човешките сетива и включва в М. необходимите за творческа работа средства (като молива или мастилото), превозните средства, оръжието, парите, дори дрехите и жилищата. Той дели всички М. на топли и студени. Топлите счита за продължение само на едно сетиво; те предават много информация и притежават висока разграничителна способност (радио, фотография), а студените пренасят малко информация, долавяна чрез две или повече сетива, като предполагат участието на адресата в "довършителния процес" (телевизия). Др. автори разбират М. единствено като масови М. В по-общата маркетингова литература рядко се разграничават канали, средства и конкретни носители на комуникацията, означавани най-общо като медии.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |