Начин на определяне на рекл. бюджет при съществуването на горна и долна граница на рекл. инвестиции, т.е. като се възприеме необходимостта от определен минимум рекл. въздействие и правилото за намаляване на ефективността от рекламата (при т.нар. нулева хипотеза). На базата на него Марти определя крива на ефективността, по която се определя оптималният рекл. бюджет (фиг. 11). Той различава три зони на ефективност на бюджета, основани върху еластичността на търсенето: първата зона (с еластичност <1) се характеризира с липсата на въздействие на рекламата върху продажбите; във втората зона (с еластичност на търсенето >1) кумулативният ефект от рекламата оказва силно влияние; в третата зона (с еластичност отново <1) ефективността на рекламата намалява. Методът на Марти е постижение в анализа на рекл. разходи, тъй като авторът свързва размера им с ефективността от рекл. дейност.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |