Метод за оценка на четимостта и на интереса, който рекл. текстове са в състояние да предизвикат. Авторът, американецът Рудолф Флеш, излиза от хипотезата, че колкото по-дълги са изреченията на даден текст и използваните от него думи, толкова по-нечетлив става текстът. При този метод се измерва средният брой на сричките на дума, който се съотнася към личния речников фонд на изследваното лице и възможността му да формулира изречението. Емпирично се доказва, че броят на читателите на даден текст може да бъде увеличен с над 50%, ако се съблюдават формулираните от Флеш принципи за краткост и стегнатост на думи и изречения.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |