Използване на въздействието на лица, имащи влияние върху съзнанието на масите с общественото си положение и авторитета си, смятани за независими и незаинтересовани по отношение на комуникатора. Като използва тяхното мнение по засягащи го въпроси, комуникаторът внушава на адресатите идеи и определено поведение (да се вслушват в лидерите). Използването на имена, изказвания по повод на рекл. обект, по отношение на фирмата или дори на държавата е характерно за институционната реклама и за ПР. Типичен пример за цялостно изграждане на рекламата на едно изделие върху М.т.п. е многогодишната кампания на часовниците "Ролекс" с участието на знаменитости като Пикар, Едмънд Хилари, Мария Калас, Жак Моно (носител на Нобелова награда) и др.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |