Основен метод за въздействие върху широката общественост при престижната реклама и ПР. Той се прилага за емоционално въздействие върху такива целеви групи или масови аудитории, които са еднородни в ценностната си ориентация - имат еднакви или сходни възгледи по основни въпроси и проблеми, общи морални принципи и цели, вследствие на което реагират по сходен начин на съответния дразнител. Ценностната ориентация се осъществява въз основа на много принципи, които намират широко приложение при обработката на общественото мнение. Най-голямо приложение при манипулативния фирмен ПР имат принципите "налепване на етикети" (name calling), "блестяща неопределеност" (glittering generality), "засвидетелстване" (testimonial), "наши хора" (plain folk), "общ вагон" (band wagon), "подмяна на картите" (card stacking), "пренасяне" (transfer) и др.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |