Панаир, на който официално участват две или повече държави. Още през XIII в. най-големите панаири в Сев. Франция и Холандия стават средища на междунар. търговия, а от началото на XIV в. Женевският панаир добива общоевропейско значение. М.п. получават силно развитие от началото на ХХ в. и особено след Втората световна война (1939-1945), когато нараства значението на многоотрасловите и специализираните панаири. Най-големите европейски М.п. са в Будапеща, Букурещ, Бърно, Виена, Загреб, Лайпциг, Лион, Милано, Париж, Пловдив, Познан, Солун, Хановер, голямо значение имат и панаирите в Алжир, Багдад, Богота, Дамаск, Казабланка, Кайро, Лима, Торонто и др.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |