На междунар. рекламен пазар съществуват над 30 междунар. рекл. организации, обединяващи съюзи, организации, агенции, производители и отделни лица, работещи в областта на рекламата, маркетинга и междунар. панаири и изложби (към 2 ян. 1989).
По-важни междунар. рекл. организации, в които България или бълг. представители членуват, са: Съюз на международните панаири; Междунар. бюро за изложби (БИЕ) (Bureau International des Expositions), основано през 1931, седалище в Париж - междунар. организация, която цели регулирането на междунар. изложби и провеждането им въз основа на Парижката конвенция за междунар. търг.-промишлени изложби и световни изложения (1928). РБ е член на БИЕ от 1953.
Др. по-важни междунар. рекл. организации: Междунар. асоциация на печатарите (АТИПИ, Association International des Imprimeurs), Междунар. асоциация на притежателите на медии (ДИСТРИПРЕС, Association Internationale des Proprietaires de Media), Междунар. асоциация по ПР (International Public-Relations Organisation), Междунар. бюро за надзор върху разпространението на рекл. средства (International Bureau of Audit Bureaus of Circulation), Междунар. система на агенциите за реклама на стоки с промишлено предназначение и технически стоки, в която СО "Агенция Булгарреклама" участва като наблюдател (ICITA - International Chain of International Trade Advertising), Междунар. съвет на рекл. творци (Conseil International des Createurs Publicitaires), Европейска асоциация на производителите на рекл. предмети (Association Europeenne des Producteurs d'objects Publicitaires), Европейска асоциация на фирмите за директна реклама (ЕВРОПАДРЕС, Еuropaddress), Европейска конференция на Съюзите на рекл. агенции (Confederation Europeenne des Organisations des Publicitaires) и Европейска асоциация на рекламните агенции.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |