Изкуствено възпроизвеждане на явления и обекти със средствата на познанието и чрез техн. похвати за изучаване на обекта, който трябва да бъде възпроизведен. В този см. моделът представлява изкуствен материален или идеален обект, с чиято помощ се имитира обектът на проучването. Такова заменяне на предмета на проучването с модел се налага, когато изследването е утежнено или невъзможно и когато практиката не се нуждае от резултати пост фактум. Голямо значение за теорията на рекламата има М. на поведението на потенциалния купувач, на потенциалния потребител, както и моделите за вземането на решение (самостоятелно или колективно) за покупка или възлагане на поръчка, с която се определят целевите групи, етапите, средствата и методите за въздействие върху тях и върху отделните адресати.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |