1) Образец, подобие на нещо.
2) Образец, по който може да се изработи, нарисува или моделира нещо.
3) Подобие на нещо в естествена, умалена или увеличена големина (често изразено условно), по което се изследват структурата и свойствата на обекта или последователността на извършваните от него действия. Напр. "работен модел". Условни модели на потребителското поведение, които се използват в рекламата, са: Моделът на Амщуц, Моделът на циркулационните връзки, Моделът на Роджърс, Моделът на Хауърд и Шет и др. Има най-разнообразни модели за осъществяване на рекл. комуникация (напр. М. на Дюбоа) или на рекл. въздействие (М. на Еренберг).
4) Предмет или лице, което служи за обект на худ. възпроизвеждане, напр. фотомодел.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |