Стохастичен симулативен изчислителен модел, създаден от А. Амщуц през 1967 в Кембридж. Изграден е върху постановката за разнородността на потребителите (което налага ползване на много характеристики на купувача и времето като фактор на покупката). Амщуц дели вземането на решение за покупка на четири фази: пораждане на потребност (основни са представата за марката, съществуващата възможност за употреба на продукта и времето от последната покупка); търсене и получаване на сведения за стоката (въздействащите фактори са доходът и интензивността на възприемането у лицата); решение за покупка (обусловено и определено от цената, дохода, представата за търг. марка, размера и интензивността на реализацията, отношението на потребителя и вероятността за закупуване на стоката); реакция след решението за покупка (резултатът от практическото познание за закупената стока).
М.а. дава възможност въз основа на конкретни формули да се пресметне решението за покупка. За разлика от всички др. модели той е пригоден за практическа симулация.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |