Изследователски модел на вземането на решение за покупка на нова стока. Като работна хипотеза се приема, че решаването е функция от адаптацията на адресата, която обхваща пет фази, определящи се от белезите на изделието, индивидуалността на човека, околната среда и същността на информационните източници - най-вече на рекламата. При М.Р. се приема, че решението за закупуването на новата стока е толкова по-благоприятно, колкото по-големи са: относителното предимство на стоката, степента на съвместимост (т.е. доколко предимството съвпада със стойностите и с нормите на социалната среда на потребителя), на делимост, на косвеност (качеството на продукта да информира за него) и намалената сложност. М.Р. не дава указания за времетраенето на отделните фази, елиминира ценовата политика при вземането на решение за покупка, поради което има ограничено приложение.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |