Условен модел на потребителското търсене, един от първите в тази област. Развит от Франческо Никозия (Francesco M. Nicosia, Consumer Decision Processes: Marketing and Advertising Implications, Prentice - Hall, 1966). Сам рекламист, Никозия отделя на рекл. въздействие най-голямо внимание в сравнение с др. съществуващи модели. Процесът на покупката се дели на четири "полета". В първото се осъществява контактът на адресата с рекл. послание и се проявява отношението му към обекта на рекламата. При благоприятна реакция се преминава към второто поле на алтернативен избор. В третото поле се осъществява решението за покупка, а четвъртото се включва след продажбата. М.ц.в. намира ограничено признание, а много от постановките му са задминати от съвременната рекл. теория.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |