Един от четирите вида образни търговски марки. Той е худ. изработено съчетание от началните букви или буквите изобщо на някое лице, фирма и др. Същността на М. и неговият интимен характер са схванати и използвани от първомайсторите на графиката още от Ренесанса, когато повечето от авторските знаци са М. Много от първите марки на балканските народи през XVIII-XIX в. представляват М. Интимността, заложена в замисъла на самия М., предопределя и неговия предимно частен, подчертано интелектуален облик и приложение. Освен като знак на отделните творци М. намира приложение в издателската практика, при оформянето на търг. и производствените марки в козметиката, парфюмерията, модните къщи, за подчертаване на "личността" на някои парфюм, червило за устни или дори на луксозни цигари.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |