Основен вид изследване в рекл. психология: анализ и изучаване на осъзнатите и неосъзнатите подбудителни причини (мотиви), лежащи в основата на поведението и решенията на индивида, разглеждан като купувач и потребител, и установяване на взаимовръзката между постъпките и скритите желания, емоциите и намеренията. Особено внимание се обръща на: причините за отказа от покупка, факторите съдействащи за изграждане на предпочитание към различни марки на аналогични стоки, причините за импулсивните покупки и др. Резултатите от М.и. служат за обосноваване на различни тактики на маркетинга - намират широко приложение при разработката на основната идея на рекл. апел, оформлението на рекл. материали и др. Използването на М.и. за превръщането на потребителите в "манипулирани отвън" лица от монополистическата реклама предизвиква силни протести в широката общественост в развитите страни и е част от обвиненията на съвременния консюмеризъм срещу рекламата.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |