Ос­но­вен вид из­с­лед­ва­не в рекл. пси­хо­ло­гия: ана­лиз и изу­ча­ва­не на осъз­на­ти­те и не­о­съз­на­ти­те под­бу­ди­тел­ни при­чи­ни (мо­ти­ви), ле­жа­щи в ос­но­ва­та на по­ве­де­ни­е­то и ре­ше­ни­я­та на ин­ди­ви­да, раз­г­леж­дан ка­то ку­пу­вач и пот­ре­би­тел, и ус­та­но­вя­ва­не на вза­и­мов­ръз­ка­та меж­ду пос­тъп­ки­те и скри­ти­те же­ла­ния, емо­ци­и­те и на­ме­ре­ни­я­та. Осо­бе­но вни­ма­ние се об­ръ­ща на: при­чи­ни­те за от­ка­за от по­куп­ка, фак­то­ри­те съ­дейс­т­ва­щи за из­г­раж­да­не на пред­по­чи­та­ние към раз­лич­ни мар­ки на ана­ло­гич­ни сто­ки, при­чи­ни­те за им­пул­сив­ни­те по­куп­ки и др. Ре­зул­та­ти­те от М.и. слу­жат за обос­но­ва­ва­не на раз­лич­ни так­ти­ки на мар­ке­тин­га - на­ми­рат ши­ро­ко при­ло­же­ние при раз­ра­бот­ка­та на ос­нов­на­та идея на рекл. апел, офор­м­ле­ни­е­то на рекл. ма­те­ри­а­ли и др. Из­пол­з­ва­не­то на М.и. за прев­ръ­ща­не­то на пот­ре­би­те­ли­те в "ма­ни­пу­ли­ра­ни от­вън" ли­ца от мо­но­по­лис­ти­чес­ка­та рек­ла­ма пре­диз­вик­ва сил­ни про­тес­ти в ши­ро­ка­та об­щес­т­ве­ност в раз­ви­ти­те стра­ни и е част от об­ви­не­ни­я­та на съв­ре­мен­ния кон­сю­ме­ри­зъм сре­щу рек­ла­ма­та.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...