Система от подбуди и подтици, мотиви, които определят съдържанието и насоките на всяка конкретна дейност на човека. М. възниква в резултат на диалектическото взаимодействие на обективни и субективни фактори. По-важни обективни фактори са: производителни сили и производствени отношения, равнище на общественото производство, социална среда. Субективни фактори: индивидуални псих. и физиологически особености, възгледи, влечения, склонности, професия, образование и др. Особено значение за съвременния маркетинг има изследването на М., подтикваща към потребление на различни стоки или услуги, тъй като тя често се характеризира с различна интензивност и време на изява при хората, а у един и същ човек може да се проявява по различен начин в отделни периоди от живота му.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |