Структура на пазара, анализирана за първи път от Едуард Чембърлин през 1932 г. Структурата е по­добна на идеалната конкуренция, ако не се вземе предвид изключително важният елемент на продуктовата диференциация, от която има ефект като въвеждане на продажни разходи. Така се създава бариера пред участието на множество фирми на пазара, броят на фирмите в промиш­леността се ограничава и всеки производител придобива монополна сила. Когато тези монопо­листично конкуриращи се фирми произвеждат така, че кривата на средните разходи да е над мини­мума, тогава започват атаки срещу монополис­тичната конкуренция, защото води до по-ниско производство и до по-високи цени на произведените продукти,отколкото в условията на идеална конкуренция.

 

Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец, 1997

 ECON.BG

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8489
GBP2.4796 2.4887 2.3384
от 00:24 20 Ноември 2024 повече »
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
Кристалина Георгиева: Инфлацията отстъпва и този път без рецесия Хората ще продължат да усещат високи цени, въпреки че инфлацията се успокоява. За това предупреди управляващият директор на Международния валутен...