Структура на пазара, анализирана за първи път от Едуард Чембърлин през 1932 г. Структурата е по­добна на идеалната конкуренция, ако не се вземе предвид изключително важният елемент на продуктовата диференциация, от която има ефект като въвеждане на продажни разходи. Така се създава бариера пред участието на множество фирми на пазара, броят на фирмите в промиш­леността се ограничава и всеки производител придобива монополна сила. Когато тези монопо­листично конкуриращи се фирми произвеждат така, че кривата на средните разходи да е над мини­мума, тогава започват атаки срещу монополис­тичната конкуренция, защото води до по-ниско производство и до по-високи цени на произведените продукти,отколкото в условията на идеална конкуренция.

 

Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец, 1997

 ECON.BG

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...