Структура на пазара, анализирана за първи път от Едуард Чембърлин през 1932 г. Структурата е по­добна на идеалната конкуренция, ако не се вземе предвид изключително важният елемент на продуктовата диференциация, от която има ефект като въвеждане на продажни разходи. Така се създава бариера пред участието на множество фирми на пазара, броят на фирмите в промиш­леността се ограничава и всеки производител придобива монополна сила. Когато тези монопо­листично конкуриращи се фирми произвеждат така, че кривата на средните разходи да е над мини­мума, тогава започват атаки срещу монополис­тичната конкуренция, защото води до по-ниско производство и до по-високи цени на произведените продукти,отколкото в условията на идеална конкуренция.

 

Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец, 1997

 ECON.BG

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8768
GBP2.4796 2.4887 2.3320
от 00:24 29 Януари 2025 повече »
Резултати | Архив
Асен Василев: Дефицитът от 18 милиарда лв. е фикция Няма заложени „бомби“ в държавните финанси, заяви пред bTV бившият финансов министър и депутат от ПП-ДБ Асен Василев. „Дефицит се прави година за...