Структура на пазара, анализирана за първи път от Едуард Чембърлин през 1932 г. Структурата е подобна на идеалната конкуренция, ако не се вземе предвид изключително важният елемент на продуктовата диференциация, от която има ефект като въвеждане на продажни разходи. Така се създава бариера пред участието на множество фирми на пазара, броят на фирмите в промишлеността се ограничава и всеки производител придобива монополна сила. Когато тези монополистично конкуриращи се фирми произвеждат така, че кривата на средните разходи да е над минимума, тогава започват атаки срещу монополистичната конкуренция, защото води до по-ниско производство и до по-високи цени на произведените продукти,отколкото в условията на идеална конкуренция.
Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец, 1997
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |