Запознаване на адресата с предлаганата фирмена продукция чрез мостри. От непосредствения контакт със самата стока в редица случаи рекл. въздействие става оптимално. При голям брой лица прекият досег е свързан с редица трудности и неудобства, а понякога е и невъзможен. Установяването на такъв контакт е главната цел на М.р. Основна форма е разпращането на мостри чрез директна реклама както към професионално сегментирани целеви групи, така и към най-широка публика. В САЩ още през 1980 всяко домакинство получава напр. толкова мостри от перилни препарати, че може да пере около три седмици с тях, в резултат на което рекл. разходи в цената на стоката нарастват с около 30%.
Типична форма на М.р. са мострените каталози, класыорите и картелите, стоковите експонати, излагани по панаири и изложби. При М.р. рекламодателят трябва да реши проблемите: да подбере правилно целевите групи, тъй като показването и разпращането на мострите е свързано с немалко разходи;да преодолее естественото недоверие у адресата в каква степен мострите представляват истинското качество на стоките; да подбере такива количества, при които истинските качества могат да бъдат проверени; да направи такава организация на комуникацията, която да осигури реалното разпращане и получаване на мострите от предвидените лица.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |