Съвременно аудиовизуално средство. Представлява съвкупност от сценично подредени прожекционни площи. Най-често един от екраните е централен и върху него се излъчва филм или постоянно изображение на рекл. обект. Използва се за първи път от чешката "Латерна магика" на Световното изложение в Брюксел (1958). Въздействието върху зрителя се получава от едновременните или непрекъснато променящи се контрасти на картини, светлина, движения, звук между главния и др. екрани, които допълват впечатлението. Прожекцията се озвучава с подходящо музикално оформление или говор. Според Мариан Раух (Чехия) въздействието не трябва да се търси чрез обяснителния коментар на реалната картина, а чрез определена хармонична среда, която да обхване зрителя, така че той да се включи непосредствено в действието и да възприеме (чрез преживяване) информацията. Този начин на поднасяне (с превес към несъзнателното) предполага и сбитост на темите.
Прожекцията се програмира предварително с времетраене между 5 и 15 min. М. се прилага особено при панаири, изложби и демонстрационни зали, в търг. центрове и големи магазини, при културни и политически прояви. Нарича се още диарама и диаполиекран - термини, които не са добили гражданственост.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |