Кинофилм, създаден чрез заснемането на рисувани или куклени сцени, чието "развижване" става на екрана със създаването на илюзия за движение на реално неподвижно снети обекти. Основните разновидности на М.ф. са рисуваният и кукленият филм, при който се създава т.нар. обемна анимация. Има и комбинирани рекл. филми, при които се съчетават обикновени и анимационни кадри. Тъй като в рекл. филми остроумните идеи, вицът и ситуациите са основните фактори за изграждането на въздействащото решение, М.ф. намира голямо приложение в рекламата особено при кратките рекл. филми за най-различни цели. Много рекл. псих. проучвания вече налагат предпазливо използване на М.ф., тъй като се оказва, че се изразходва много време за натрупване на емоционалния ефект и че те отвличат вниманието върху себе си за сметка на рекламираното изделие. Слабо, дори отрицателно въздействие имат М.ф. в туристическата пропаганда и при рекламата на инвестиционни стоки, но това не изключва използването на мултипликационни ефекти. М.ф. намират широко приложение за налагане на рекламната личност, за раздвижване, сублимиране и налагане на търг. марка.
Обикновено М.ф. е и свързващо звено при изготвянето на серии от анимационни спот-филми, които рекламират отделните марки, разфасовки или изделия от асортимента на рекламодателя. Трябва да се помни, че анимирането може да се получи освен по филмов път и със средствата на дискорекордера в телевизията.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |