Търсене на допълващи се стоки или производствени фактори, които се използват заедно, напри­мер на компютри и софтуер. Увеличението в търсенето на едната стока води до увеличено търсене и на допълващата я стока. Обикновено съществу­ва обратнопропорционална зависимост между це­ната на едната стока и търсенето на допълващата я, например по-евтините фотоапарати стимулират търсенето на фотографски принадлежности, защото консуматорите преразпределят такава част от доходите си в съответния вид дейност, че за да я осъществят, е необходимо да си набавят съответните допълнителни стоки.

 

Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец, 1997

 ECON.BG

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8768
GBP2.4796 2.4887 2.3320
от 00:24 29 Януари 2025 повече »
Резултати | Архив
Асен Василев: Дефицитът от 18 милиарда лв. е фикция Няма заложени „бомби“ в държавните финанси, заяви пред bTV бившият финансов министър и депутат от ПП-ДБ Асен Василев. „Дефицит се прави година за...