Търсене на допълващи се стоки или производствени фактори, които се използват заедно, напри­мер на компютри и софтуер. Увеличението в търсенето на едната стока води до увеличено търсене и на допълващата я стока. Обикновено съществу­ва обратнопропорционална зависимост между це­ната на едната стока и търсенето на допълващата я, например по-евтините фотоапарати стимулират търсенето на фотографски принадлежности, защото консуматорите преразпределят такава част от доходите си в съответния вид дейност, че за да я осъществят, е необходимо да си набавят съответните допълнителни стоки.

 

Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец, 1997

 ECON.BG

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...