Сферата, в която се осъществява размяна между купувачи и продавачи. Някои пазари имат точно разположение на определено място, а други, особено в сферата на финансовата търговия, свързват купувачите и продавачите по телефона, факса или телекса. Пазарите за стоки и услуги се наричат пазари на продукти, а за труда и капитала — пазари на фактори за производство или за ресурси. Връзката между пазара на продукти и на фактори за производство се изразява в това, че търсенето на фактора произтича от търсенето на неговия продукт. Дилърите на един пазар се стремят да създадат равновесие между търсенето и предлагането на определена цена. Съществуването на редица допълнителни фактори обаче, като монопол или асиметрична информация, нарушават равновесието на пазарите. Пълният комплекс пазари включва също пазар за фючърсни сделки и за рискова търговия. Съществува и класификация на пазарите в зависимост от това дали са с фиксирани или с променливи цени.
Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец,
1997
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |