Сферата, в която се осъществява размяна между купувачи и продавачи. Някои пазари имат точно разположение на определено място, а други, осо­бено в сферата на финансовата търговия, свърз­ват купувачите и продавачите по телефона, факса или телекса. Пазарите за стоки и услуги се наричат пазари на продукти, а за труда и капитала — паза­ри на фактори за производство или за ресурси. Връзката между пазара на продукти и на фактори за производство се изразява в това, че търсенето на фактора произтича от търсенето на неговия продукт. Дилърите на един пазар се стремят да създадат равновесие между търсенето и предлагането на определена цена. Съществуването на редица допълнителни фактори обаче, като монопол или асиметрична информация, нарушават равновесието на пазарите. Пълният комплекс пазари  включва също пазар за фючърсни сделки и за  рискова търговия. Съществува и класификация на пазарите в зависимост от това дали са с фиксирани или с променливи цени.

 

Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец, 1997

 ECON.BG

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8091
GBP2.4796 2.4887 2.2872
от 17:24 28 Март 2024 повече »
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
Статистическият институт прави двойна проверка на цените От няколко месеца Националният статистически институт (НСИ) прави двойна проверка на цените, по които се изчислява инфлацията. Търговските вериги...