Основно средство при адресната и безадресната директна реклама. Предназначението, същността и предимствата му като средство за лично общуване се проявяват най-добре при разгласата сред точно подбрани целеви групи. Тази форма осигурява интереса на адресата и непосредствеността на контактите. Както и при директната реклама, изпращането на П.р. има и две др. основни предимства: бързина на комуникацията и възможност за тестиране. Главните форми на П.р. са: писма, оформени на пишеща машина - писмо без адрес и обръщение, но съдържащо рекл. лозунг; печатно писмо с илюстрации; пощенски картички; визитни картички; телеграми и телекси. П.р. могат да бъдат и самостоятелно или съпровождащо рекл. средство, което определя и съдържанието им. Много често П.р. служат за препращане на адресата към печатни рекл. материали за по-широки (листовки, диплянки, циркулярни писма, ценоразписи) или ограничени целеви групи (календари, каталози, алманаси, стокови мостри, проби, подаръци, обратни карти и купони). По броя на разпратките П.р. се делят на единични и серии писма. За разлика от серията обяви основна причина за съставяне и разпращане на серия П.р. (наред с нуждата от повтаряне на импулсите) е невъзможността да се вмъкне цялото рекл. послание в едно писмо. Преобладават кампаниите с 2-3-4 разпратки, но за да се постигне максимална интензивност на въздействието, се използват серии от пет П.р. При колетната търговия в Германия практиката утвърждава следния подход: първа разпратка - рекл. писмо от общ характер; втора разпратка - напомнящо писмо, където се изтъкват основните изгоди за купувача; трета разпратка - потребителната стойност и специалните предимства на стоката се описват от някакъв др. аспект, а писмото се подписва от отговорен сътрудник или специалист; четвърта разпратка - П.р. съдържа предложение за покупка съобразено с личните особености на адресата; пета разпратка - за изпробване без ангажимент на адресата се праща мостра или самата стока.
Особеностите и начинът на разпространение на П.р. са свързани със същността и съдържанието на посланието им и с начина на неговия рекл. изказ. Основно изискване е П.р. да изразяват уважение към адресата. Информацията трябва да е пестелива, а не разточителна. Предназначената за масова аудитория информация трябва да се отличава с изразителност, оригиналност и разбираемост на посланието. При писма до ръководители и отговорни служители е задължително да се спазват протоколните форми на равенството по ранг.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |