1) Степен на уедреност или мащаб на изображението в кадъра. Според целите на рекламодателя и замисъла на фотографа или режисыора се използват три условни П.: едър, среден и общ (тотален), които в различните държави имат още подвидове. Като взема човешката фигура за мярка, Сергей Айзенщайн дели условно П. на: далечен - едва забележим човек сред природа или на урбанистичен фон; общ - човек с цял ръст и всичко, което хваща обективът около него; американски (среден) - човек до колената; полублизък - човек до кръста; близък - торс (глава и рамене); грос (едър) - глава; детайл (макро, супер) - очи, ухо, китка...
2) В рекламата - предварително набелязана програма за целенасочено провеждане на рекл. комуникация, изготвена въз основа на специализирани проучвания и анализи. Има различни видове рекл. П. според обекта на рекламата, периода, който обхваща, териториалното покритие и др.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |