Предмет, раздаван от рекламодателя за оказване на внимание, пряко рекл. въздействие или за насърчаване на продажбите. П.р. могат да бъдат предназначени за масово раздаване, за индивидуално зачитане (контактни подаръци) и подаръци-премии. П.р. за масово раздаване са евтини предмети, изработени за целта в голям тираж, с изобразена фирмена марка или рекламна личност. Индивидуалните престижни подаръци се раздават на подбрани лица по определен повод - фирмени празници или годишнини, делови срещи, посещения на клиенти, особени събития. Целта е да се създадат предразполагаща атмосфера между рекламодател и адресат, чувство на уважение, приятелство, благодарност, а понякога и на задължение от страна на получателя. Често стойността на престижните подаръци е такава, че ги превръща в скрит подкуп. Тези доводи дават на някои автори основание да разглеждат П.р. като средство на антицикличната реклама.
Индивидуалните П.р. са най-различни предмети, свързани с работата на адресата (модели и макети на стоката, принадлежности за бюро, изчислителни и измервателни уреди и др. инструменти), домашни, спортни или пътни принадлежности и предмети, свързани с личното хоби на адресата. П.р., раздавани като премии, са свързани с характера на рекламираната стока и търг. марка и с начина на въвличане на адресатите в рекл. кампания - конкурси, викторини, телевизионни игри, чрез набиране на плюсове и т.н. Проблемите около избора на П.р., производството, оформлението и начина на поднасянето им са сложни. Затова съществуват специализирани фирми за подаръчна реклама, организации на специалистите и производителите, правят се ежегодни панаири и изложби на рекл. подарък.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |