Реклама, целяща да въздейства върху адресатите под прага на тяхното съзнателно възприемане. Изследването на П.р. започва с опитите на Джеймс Вайкари, който през 1957 експериментира прожекции на филми, съдържащи незабележими за човешкото око рекл. текстове "Пийте Кока-Кола" и "Яжте пуканки". Съвременната реклама използва въздействието на подсъзнателни фактори в семантиката на думите, използвани като марки или в рекл. лозунги, на различни цветове и цветни съчетания при опаковки, аранжиране, рекл. издания и т.н.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |