Основен принцип на рекламата. Мнението на повечето автори по този въпрос е емпирично-констативно. Някои свеждат П.р. до задължението сведенията за стоките, качествата, достойнствата и предимствата им да отговарят на действителността.
За Валерия Глазунова П.р. се изразява в достоверността на сведенията за качеството на стоките, за свойствата им и начина на употреба. Данните, с които оперира рекламата, трябва да бъдат проверени и основани на постиженията на съвременната наука, но правдивото изброяване на фактите, за което настояват и идеолозите на потребителството, още не означава П.р. За да бъде правдива, рекламата трябва да разглежда фактите и явленията всестранно и в тяхната взаимозависимост.
Принципът за П.р. е в неразривна връзка и взаимозависимост с др. принципи на рекламата. Принципът за П.р. се приема частично и с доста уговорки от много автори: Алфред Полиц напр. говори за "правдоподобност" на рекламата, а Росър Рийвз използва неясното "реалности" (realities in advertising).
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |