Важ­но сред­с­т­во за на­сър­ча­ва­не на про­даж­би­те в тър­го­ви­я­та на дреб­но. Рек­ла­мо­да­те­лят из­пол­з­ва при­съ­щия на все­ки чо­век стре­меж да при­до­бие оно­ва, ко­е­то пред­с­тав­ля­ва по-го­ля­ма из­го­да. П., при­ба­ве­на към сто­ка­та, я пра­ви пред­по­чи­та­на пред ней­ни кон­ку­рен­т­ни ана­ло­зи или за­мес­ти­те­ли и се прев­ръ­ща във ва­жен мо­тив за по­куп­ка. Ка­то при­до­бие и из­пол­з­ва сто­ка­та, кон­су­ма­то­рът оце­ня­ва и пот­ре­би­тел­на­та й стой­ност и мо­же да ста­не пос­то­я­нен ку­пу­вач. Ос­вен на ка­чес­т­во­то на сво­е­то из­де­лие про­да­ва­чът раз­чи­та и на чув­с­т­во­то за бла­го­дар­ност, ко­е­то въз­ник­ва у пот­ре­би­те­ля. Раз­да­ва­не­то на П. за из­вър­ше­на по­куп­ка спо­ма­га да се офор­ми по­ло­жи­тел­на пред­с­та­ва за фир­ма­та и про­дук­ци­я­та й, а в ня­кои хо­ра чув­с­т­во­то за бла­го­дар­ност пре­рас­т­ва в за­дъл­же­ние за след­ва­ща по­куп­ка.

П. се раз­да­ват пре­дим­но при сто­ки, чий­то ка­чес­т­ва са ед­нак­ви или съв­сем близ­ки с ка­чес­т­ва­та на др. ана­ло­зи: раз­лич­ни мар­ки ав­то­мо­бил­ни мас­ла, бен­зи­ни, пе­рил­ни пре­па­ра­ти, тес­те­ни из­де­лия, за лан­си­ра­не на но­ви пот­ре­би­тел­с­ки сто­ки и пр. По на­чин на при­ло­же­ние П. би­ват: пря­ка П.-по­да­рък, пред­ла­га­на ед­нов­ре­мен­но с ку­пу­ва­ния пред­мет; П. с от­с­роч­ка, ко­га­то пред­ме­тът се из­п­ра­ща на ку­пу­ва­ча след ка­то е до­ка­зал из­вър­ш­ва­не­то на ня­кол­ко пос­ле­до­ва­тел­ни по­куп­ки. Най-из­пол­з­ва­на е пре­ми­я­та-плюс. П. обик­но­ве­но са мал­ки су­ве­ни­ри,пос­та­ве­ни вър­ху или в опа­ков­ка­та на из­де­ли­е­то. За пре­диз­вик­ва­не на се­рия от по­куп­ки (за съз­да­ва­не на тра­ен ку­пу­ва­чес­ки на­вик) П. се раз­но­о­б­ра­зя­ват - ос­вен един се пред­ла­гат ня­кол­ко те­ма­тич­но свър­за­ни пред­ме­та: ав­то­мо­бил­че­та,ми­не­ра­ли, ра­ко­ви­ни,по­щен­с­ки мар­ки и др. За П. мо­же да слу­жи и опа­ков­ка­та ка­то лук­соз­ни ши­ше­та за на­пит­ки, ог­не­у­пор­ни ка­нич­ки за ка­фе, ча­ши и др., ко­и­то ос­къ­пя­ват сто­ка­та, но въп­ре­ки то­ва об­ща­та це­на на пред­ме­ти­те е по-нис­ка, от­кол­ко­то ако се про­да­ват по­о­т­дел­но. На­сър­ча­ва­не­то на про­даж­би­те чрез П. се съп­ро­вож­да с рекл. кам­па­нии, в ко­и­то пре­ми­ра­не­то се упо­ме­на­ва из­рич­но. Кам­па­ни­и­те (ак­ци­и­те) тра­ят 1-2 или по­ве­че ме­се­ци. Напр. от ня­кол­ко го­ди­ни все­ки брой на фр. спи­са­ние "PIF" съ­дър­жа за­бав­ни иг­ри, фи­гур­ки за из­ряз­ва­не или су­ве­ни­ри за мал­ки­те чи­та­те­ли. Ши­ро­ко при­ло­же­ние на­ми­рат рекл. кон­кур­си и вик­то­ри­ни с раз­да­ва­не на пре­мии.

Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995

 

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...