Рекл. дейност, която цели изграждането на благоприятна представа за рекламодателя като водеща, реномирана фирма, като се изтъкват нейните позиции на пазара, значението й за националната икономика и в междунар. стопански живот, фирмените традиции, лоялността й към партныорите и доверието, с което се ползва, ролята й в развитието на научно-техн. прогрес, динамичността на нейните ръководители и т.н. съобразно с целите, които си поставя комуникаторът, и състоянието на фирмения образ.
П.р. възниква през 30-те г., но се развива по време на Втората световна война (1939-1945) в САЩ и др. страни, когато фирмите не могат да рекламират производството си, а правенето на реклама (която не се облага с данъци) се налага като инвестиция за бъдещо време. П.р. се разглежда от някои автори като вид институционална реклама, а от други - като елемент на системата пъблик-рилейшънз. Много голямо е значението на П.р. за успешното развитие на външноикономическите връзки на фирмите и за постигането на междунар. известност и престиж.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |