Рекл. информационно издание, представляващо несамостоятелен вестник, който се добавя към тялото на др. вестник или списание и не се включва в неговия нормален обем. По съдържанието си П. са почти еднакви с рекл. вестници. Съдържат: обяви, справочно-информ. материали, рекл. хроники, скрита реклама (главно във вид на различни журналистически жанрове), занимателни материали (мода, кръстословици, задачи за шах, бридж, ребуси) и четива с продължение за задържане на читателското внимание. Биват два основни вида: специални еднократни П. към седмични или ежедневни издания (обикновено със значителен обем) и периодични - най-често едноседмични П., с постоянни рубрики, постоянна читателска публика, които се продават заедно с вестника (напр. "Рекламно-справочна панорама", притурка на в. "Новини") или самостоятелно като рекл. вестник (редица чуждестранни издания). Основен проблем при рекл. П. не е балансът между редакционното съдържание и рекламите, както често се смята, а между различните видове реклами.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8517 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3456 |